gevoerde campagnes

Tim Vreugdenhil

"actuele, Amsterdamse onderwerpen"

Zo'n zes keer per jaar verdiep ik me in een nieuw thema. Ik lees er van alles over, doe wat experimenten, spreek met mensen en doe rechtstreeks verslag op m'n Facebookpagina. En aan het eind organiseer ik er een Stand-Up Theology over.

  • Bekijk de onderwerpen die ik eerder behandelde:
long-arrow-down

Tim en de liefde. Voor dit onderwerp ging ik op Tinder. Als getrouwde en monogame dominee. Gewoon, voor een goed gesprek. Ik ontdekte dat mensen verrassend openhartig zijn op Tinder. Het hielp me in mijn zoektocht naar wat liefde is, vandaag de dag.

Blij in je bubbel. Bubbels - het is een negatief begrip geworden. Maar is het eigenlijk wel zo slecht dat we allemaal in bubbels leven? Ik ontdekte dat bubbels ook ergens goed voor zijn en maakt er een programma over.

Stress-less. Ontspannen kun je leren, zo ontdekte ik. Ik maakte een road-map met tien stappen om van je stress af te komen. En hielp zo ook mezelf weer een stapje verder.

Waar jij en ik bang voor zijn. Ik onderzocht de grootste angsten voor Amsterdammers van nu. onderwierp m'n eigen angsten aan een onderzoek. Want bang zijn we allemaal. Ik ontdekte dat angst een kans is om méér te leven.

Grip. Grip was het woord van 2016. We zijn het kwijt. Ik ontwikkelde een methode om grip te krijgen op je leven. En heb 'm ook zelf uitgetest. 

Food: the new religion. Geef ons heden ons dagelijks, glutenvrije brood. Eten groeide de laatste jaren uit tot een ware religie. Met bijbels, tempels en hogepriesters. Je bent wat je eet. Maar wat doet zoiets fysieks als eten met je ziel?

The perfect gift. Geven is een kunst. En ontvangen ook. Er gaat een hoop mis. Wat verwachten we en wat is nou eigenlijk het perfecte kado? Ik ontdekte: Echt geven heeft iets met je hart te maken.

Kiezen. De politiek raakt steeds verder gepolariseerd. Dat maakt dat bij elke verkiezingen we allemaal verliezer worden. Dat kan anders, ontdekte ik. Kiezen heeft met jezelf te maken, alleen als je dat weet, kun je winnen.

The Fear of Missing Out. 75% van de Millenials lijdt eraan, maar we zitten nog in de kast. Sterker: we weten het zelf vaak niet eens: wij, mensen, zijn homo fomo. Ik had een hoop psychologie en theologie nodig om uit dit onderwerp te komen.

TIM VREUGDENHIL  //  Dominee, ondernemer


Ik ben Tim Vreugdenhil. Ondernemer en dominee met het talent om verhalen te vertellen. Verhalen die passen bij onze tijd. Ik zoek altijd naar een spirituele dimensie. Want ieder mens heeft een kern, een ziel. En daar wil ik iets mee. Wat dat precies is, verschilt per persoon. En dat is prima. 

Ik ben geen moralist. Ik wil niets opdringen. Ik wil gewoon inspireren. Via inspiratiesessies bij bedrijven, persoonlijke gesprekken en evenementen van mijn start-up CityKerk in Amsterdam. 


Benieuwd wat ik voor jou kan doen? 

Neem hier contact met mij op.

Tim Vreugdenhil